tiistai 4. maaliskuuta 2014

PIENIÄ JA HIEMAN SUURIA PELASTUKSIA

Jostain syystä mun introverttipuoli on noussut pintaan erityisesti nyt, kun koulu loppu. Samanaikaisesti se tekee sekä hyvää että huonoa. Se on ehkä ennen kaikkea nostanut pintaan sellasia haudattuja yksinäisyydentunteita ja yleistä turhautumista elämään, minkä seurauksena joskus alkaa tuntua ylivoimasen tympäsevältä elää tätä elämää ja tavallisen arjen ihanat asiat alkaa tuntua puuduttavalta.
Joskus pieniä pelastuksia voi luoda itselleen: hyvät yöunet, hikinen treeni, pitkä sauna, ihana ateria. Mutta tulee sellasia aikoja, kun nääkäänn pienet helpotukset ei enää tee terää, kun ne on osa viikottaista rutiinia, ihania, mutta yksinäisiä ja tavanomaisia yhtä kaikki.
Mun elämässä on tasan kaks ihmistä, jotka laittaa mun hyvinvoinnin ihan ykköseks (ja huomaa, mikä ja miten siihen voi vaikuttaa). Edellisviikonloppuna päästiin äitin kanssa yhessä salille ja kirpparille ja se oli kivaa. Löysin mulle muutaman hyvän vaatekappaleen, muun muassa mustat leggingsit, joissa oon eläny nyt lukulomalla. Pienestä hengähdystauosta sain vähän puhtia seuraaviin päiviin. Kaikkein isoin pelastus oli kuitenkin viime viikonloppuna, kun mun isä tarjoutu lähettämään mut Turkuun. Mä päätin, ettei mun jaksaminen riittänyt sellaseen, ei jaksaminen, eikä aika. Mut päivä jossain muualla kuin täällä, tekemässä jotain ihan poikkeavaa ja kivaa jonkun sellasen kanssa, jota hirveesti arjessa ikävöin, kuulosti ihanalta irtiotolta. Juli, mun pitkäaikaisin ystävä, varmaan se ihminen, joka tuntee mut oman perheen ulkopuolelta parhaiten, luopu omista lukusuunnitelmista silmänräpäyksessä ja spontaanisti saatiin molemmat ostettua liput Helsinkiin yhtä aikaa saapuviin busseihin. 

 Vietettiin päivä erinäisissä ravintoloissa, eksyen matkoille kymmeniä kertoja, kierrellen kirppareita ja Akateemista kirjakauppaa. Mä en ees ollu tajunnu, kuinka paljon kaipasin sellasta arkista aikaa ihanan ystävän kanssa, naurua, höpöttelyä, vertaistukea kirjotusten keskellä ja stressitöntä yhdessäoloa. Tää viikko on ollu sen seurauksena sekä helpompi, että vaikeempi. Onneks maanantaina alkaa kirjotukset ja viikot ehkä kulkee nopeemmin kohti seuraavaa kertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti