sunnuntai 9. marraskuuta 2014

MARRASKUU ALKOI


Viimeiseen viikkoon on kuulunut monituisia kirpparireissuja (ei yksikään noin viidestäkymmenestä farkkuparista ollut hyvä), elokuva oman koulun teatterissa (Ma ei tule tagasi - yllätyin oikein siitä, kuinka koskettava se oli) ja toinen leffateattetissa (en pitänyt Furysta), aamutreenejä (neljä kertaa viikossa silloinkin kun ennen treeniä tuntuu ettei maistu, koska perillä kuitenkin maistuu ja sen avulla pysyn järjissäni), ystävien kanssa ruokaa (kivoimpien saksalaistyttöjen kanssa kurpitsa-punajuuripastaa ja omenapaistosta jätskillä, Hannan luona parsakaalikeittoa ja kurpitsakakkua), Thanksgiving menun suunnittelua (cornbread stuffingia, paahdettuja pottuja, karpaloa, gravya, kalkkunaa, kurpitsapiirakkaa ja muuta ihanaa) ja odotusta. Mulla on niin kivoja ja kiireisiä viikkoja tiedossa. Olen jo ehtinyt murehtia sitä, kuinka nopeasti tämä joulua edeltävä aika tuleekaan hujahtamaan ohi. 

4 kommenttia:

  1. Miksi tai mistä et pitänyt Furyssa? Mäkin kävin katsomassa sen nyt viikonloppuna ja olihan se tosi inhorealistisen raaka ja karu, mutta paljon todentuntuisempi kuin Hollywoodin sotaleffat yleensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta se oli niin turha ja kuitenkin päätty siihen että se henkiin jäänyt amerikkalaissotilas nostettiin sankariksi, vaikka mä en enää jaksa ajatella, että sodassa ois sankareita. Mun mielestä sodassa kaikki häviää eikä tää onnistunu tuomaan tälle kulutetulle aiheelle enää mitää uutta näkökulmaa.
      Myöskin: eihän siinä oikein ollut juonta. Tai et okei näytetään vähän sotakohtauksia ja sitten heitetään sinne yks ihan uuno, joka loppujen lopuks jää henkiin. Mulle jäi vaan sellanen olo, et mitäs sitten.
      Mitä mieltä sä olit siitä?

      Poista
    2. Mun mielestä toi tarinan "juonettomuus" nimenomaan osoitti sodan turhuuden ja tarkoituksettomuuden. Niiden taistelulla ja kärsimyksellä ei tavallaan ollut mitään merkitystä, niinkuin ei silläkään ketkä hahmoista kuolivat ja ketkä eivät. Mun mielestä oli hienoa, ettei sotaa kaunisteltu tai tehty siitä jotakin ylvästä ja kunnioitettavaa. Se oli ällöttävää, saastaista ja satunnanvaraista.

      Poista
    3. Moni muu mun tuttu on myös tykänny. Mut niin kai se menee, ettei mikään taide puhuttele kaikkia!

      Poista