torstai 22. tammikuuta 2015

VIIS MINUSTA

Floran blogista löysin tälläisen, jota innostuin täyttelemään.
5 suustani tavanomasesti kuultavaa asiaa
– Justjoo.
– Meen tänään ajoissa nukkumaan.
– Mullon nälkä.
– Hienoa/rasittavaa
– Aha.
5 toistuvaa ajatusta
– Meniskö ratikalla vai kävellen?
– Monelta huomenna pitää herätä ja mitä syödä milloinkin?
– Tuleeko maailmanloppu ennenku saan tehä kaiken mun tärkeimpien toiveiden agendasta?
– Malta, vaikka ääripäät houkuttelee. Toisaalta, täysillä pääsee nopeammin, kuin prosessiin luottamalla (tai älä annakkaan mitään, jos et salli ittes antaa heti kaikkea). Eiku silti oikeesti - malta. Ees joskus.
– Ehtiikö yhdessä elämässä?
5 asiaa, joista näen öisin unta
– Liukastuminen.
– Ihmeelliset ihmissuhdeskenaariot.
– Läheisten kuolema (niistä harvoista muistamistani unista tämä vie ehkä yhden kymmenesosan).
– Painostava kävely soratietä pitkin (aina joidenkin vuosien välein).
– Ruohikko tai abstraktit pinnat ja tekstuurit aivan liian läheiseltä etäisyydeltä (yleensä puoliunessa).
5 asiaa, jotka hyvin harvat minusta tietävät
– En kauheesti tykkää kotieläimistä.
– Ajattelin pitkään, että musta tulee vaan kotiäiti, enkä halua minkäänlaista uraa.
– Vaikka mulla onkin nyt aika vaativat tavotteet työelämän suhteen, haaveilen myös mahdollisimman maanläheisestä ja vaatimattomasta elämästä luonnon keskellä.
– Oon kaikkein onnellisin metsässä samoillessa tai luonnon lähellä pyöräillessä (mieluiten yksin tai mahdollisimman harvan, hyvin läheisen ihmisen kanssa), mutten yhtään viihdy teltassa.
– Olen piirtänyt navan, jonka enoni tatuoi mahaansa vuosia sitten.
5 rakastamaani tekemistä
– Ruoanlaitto ja rakkaudella tehdyn ruoan tarjoileminen.
– Merivedessä uiminen ja puusaunassa saunominen lämpiminä kesäiltoina.
– Loppukesän ja alkusyksyn tihkusateissa lenkkeily.
– Romaaniin uppoutuminen takkatulen edessä vilttiin kääriytyneenä.
– TED-talkseihin, dokumenttielokuviin, artikkeleihin ja reportaaseihin uppoutuminen ja aiheisiin perehtyminen niiden kautta.
5 juttua, joiden toivon tapahtuvan tämän vuoden aikana
– Kaupunkiloma äitin kanssa.
– Säännöllinen elokuvienkatselu teatterissa.
– Mahtavien kirppislöytöjen tekeminen niin Virosta kuin Suomesta.
– Tasapainon kehittyminen - monella eri tasolla.
– Uusien, tärkeiden kontaktien luominen.
5 ulkomailla tekemääni ravintola-/kahvilatilausta
– Erikoiskahvit.
– Brunssit.
– Vegaaniruoat.
– Superruoat - raakapuurot, -vanukkaat ja smoothiet.
– Houkuttelevimmat kakkupalat.
5 garderoobistani puuttuvaa vaatekappaletta
– Hyvät urheiluhousut ja -paidat (äh).
– Täydellinen, pitkä villakangastakki.
– Hyvin istuva, laadukas valkoinen t-paita.
– Pitkä ja muhkea, punasävyinen ruudullinen huivi.
– Sopivasti lököttävät boyfriend-farkut.
5 uskomattomalta tuoksuvaa asiaa
– Vasta-ajettu ruoho.
– Mustikkakukko pitkän metsäreissun jälkeen.
– Puhtaat lakanat.
– Tuore vihta puusaunassa.
– Yhdysvaltojen lentokentät.
5 asiaa, joissa haluan kehittyä
– Voimaharjoittelu salilla ja kestävyys lenkillä.
– Kirjoittaminen.
– Maalaaminen.
– Puhelimessa puhuminen.
– Muiden auttaminen tai ilostuttaminen.
5 minua naurattavaa juttua
– Äiti, Dad, veljet ja muutamat ystävät naurattaa niin, etten meinaa henkeä saada.
– FoxNews (monesti myös itkettää ja raivostuttaa ja turhauttaa).
– Vauva.fin keskustelut, esimerkiks tää ketju.
– Photobooth-kuvat.
– Hyvä tilannekomiikka.
5 asiaa, jotka tekevät minusta minut
– Olen päättäväinen ja otan johtajan roolin jos täytyy, vaikkei se muutoin minua vedä puoleensa.
– Olen jutuissa mukana kaikki tai ei mitään -asenteella ja toimiminen näiden välisellä alueella tai sellaisessa jutussa, joka ei minua täysin sytytä on minulle haastavaa.
– Haluan keskustella suurista ja vaikeista asioista, mutten pidä henkilökohtaisuuksiin menevistä ristiriitatilanteista.
– Itsekeskeisyys ja draamanhakuisuus ovat kaksi minua eniten luotaantyöntävistä piirteistä.
– Teen mieluiten oman pääni mukaan ja tykkään saada tilaa suunnitella omat toimintatapani itse - en useimmiten tykkää saada ohjeita tilanteiden ratkomiseen muilta (työtilanteet sekä olosuhteet, joista minulla ei ole kokemusta ovat asia erikseen). En myöskään välitä siitä, mitä muut minusta ja päätöksistäni ajattelevat, vaan teen niitä asioita, jotka minua sytyttävät, olivat ne sitten muiden mielestä siistejä tai eivät.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti