sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

TYKKÄÄN VOIDA HYVIN

Minusta ei enää ole hienoa liikkua aina äärirajoilla.
Ei tasapaino ole kaikille samaa. Minulle se on sopiva suhde kaikkea ja ei mitään ja juttuja, joiden parissa olen päättänyt olla keskellä niitä kahta. En aio antaa minkään mahdin maailmassa ahdistella minua antamaan kaikessa kaikkeani, koska kaikkeen ei riitä kaikkea ja lopuksi on kulkenut liian monta matkaa puoliksi, väärin tai ihan liian pitkälle.
Minä tykkään nukkua joka ikinen yö tarpeeksi. 
Kuvata ruokaani, herätä ennen herätystä ja jäädä sänkyyn ihailemaan auringonnousua. Katsella ohikulkijoita ratikkamatkoilla puhelimen sijaan, olla salilla keskittymättä kehenkään muuhun kuin itseeni.
Kaiken ei tarvitse olla tavoitteellista. Joissakin jutuissa haluan olla ihan aivan kaikkein parasta itseäni, liikkua siellä, missä jännittää, toisissa vain nautiskella siitä, mikä tulee ponnistelematta.
Minä en halua pelata ihmissuhdepelejä, haluan olla aito ja rehellinen ja läpinäkyvä.
Minä tykkään tykätä itsestäni. Minä en häpeä, että minun on hyvä olla näin, että luen aamulla Raamattua ja listaan kiitollisuuksia, että joskus olen aivan kiireetön ja että olen ylpeä itsestäni tällaisena. Tietoisesti rakastan tätä itseäni, en jotakin tulevaa tai mennyttä. 
Voin hyvin kun huolehdin itsestäni ja laitan välillä korkkarit ja huulipunaa ja joskus maiharit ja toppahanskat.
Syön, niinkuin haluan. Joku muu ei halua syödä tällä tavalla, voita ja merisuolaa, täysjyviä, juustoa, ituja, hapankaalia. Idätän ja nyt aion fermentoida, liotan ja leivon. Minä teenkin minulle elämää.
Saan ihmissuhteista enemmän, kun uskallan kertoa siitä, mikä on totta ja mitä toivon. 
Uskallan unelmoida, eikä sinun tai kenenkään muunkaan tarvitse tietää, miten niin ristiriitaiset unelmat, ne kaikkein suurimmat, tulevat mahtumaan yhteen, samaiseen elämään. En minäkään tiedä.
Ei ole väliä, mitä muut ovat mieltä valinnoistani. Samanaikaisesti tunnistan, ettei elämässä pärjää yksin. Eikä se ole heikkoutta. Vaikka olisi, ei haittaisi, koska ei aina ole pakko ollakaan vahva. Mutta kaikille ei tarvitse antaa sanavaltaa erilaisissa valinnoissa ja suunnitelmissa. Parempi toimia ja luottaa itseensä.
Valitan vieläkin välillä, hetkittäin stressaan ja joskus tuntuu, että hyvinvointi on vaikeampaa kuin huonovointi, mutta minä valitsen itselleni paremman (joka päivä valitsen). 
On vielä opittavaa, mutta mikä vapaus onkaan oppia tästä kohdasta käsin.

16 kommenttia:

  1. Ootpa ihana! ♥ Samantapasia juttuja oon pyöritelly päässäni, ja just toi hyvän valitseminen on kyllä niin tuttu ajatustapa. Ei se aina helppoo oo mut todellakin sen arvosta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Iloa sun viikkoon, toivottavasti kevään tullessa se hyvän valitseminen helpottuis aina vaan!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. En ihan oo varma mihin erityisesti viittaat, mutta kaikkien mahdollisien vaihtoehtojen puolesta kiitos! Hyvä, että jotain sellaista tässä näit!

      Poista
  3. Vastaukset
    1. SÄKIN!!! Ihanaa, että oot elossa (hihi) ja voi, miten kaunis sun instagram onkaan, Heidi <3 Oot parhaimpia muistutuksia elämän kauneuksista ja onnenlähteistä

      Poista
  4. ihana Kerttuli, oot niin valoisa ihminen! <3

    VastaaPoista
  5. Sitä kun on itse lukossa kirjoittamisen kanssa ja toinen kirjoittaa juuri sillä tavalla kuin olisi itse halunnut kirjoittaa, ei voi sanoa muuta kuin kiitos. Ihanaa, paljon sykähdyttäviä hetkiä sulle <3

    VastaaPoista